تشخیص آلزایمر از روی راه رفتن ممکن شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، یک بررسی جدید پزشکی نشان می دهد می توان با مدل سازی رایانه ای الگوهای راه رفتن افراد مبتلا به اختلال های شناختی به این موضوع پی برد که آیا آنها در آینده به آلزایمر مبتلا می شوند یا خیر.

تشخیص آلزایمر از روی راه رفتن ممکن شد

به گزارش، الگوی راه رفتن هر فرد مختص خود اوست و پژوهشگران می گویند همین الگو روشی منحصر به فرد برای پیش بینی وضعیت آینده افرادی است که در حال حاضر نیز با برخی اختلال های شناختی روبرو هستند.

در حال حاضر شناسایی بیماری زوال عقل یا آلزایمر در مراحل اولیه شکل گیری بسیار سخت است، ولی اگر چنین کاری ممکن شود درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری با سرعت و دقت بیشتری ممکن خواهد بود.

نشانه های بیماری آلزایمر در مراحل آغازین با بسیاری از بیماری های دیگر مشترک است و محققان دانشگاه نیوکاسل معتقدند اشکال مختلف تخریب مغز و شبکه عصبی آن به دنبال وقوع آلزایمر نشانه هایی دارد که از طریق راه رفتن انسان قابل شناسایی است.

برای بررسی دقیق موضوع از روش مدل سازی رایانه ای با حضور 110 داوطلب استفاده شده و حسگرهایی به بدن آنها متصل شد تا 16 ویژگی منحصر به فرد مربوط به راه رفتن هر فرد اعم از سرعت، میزان تغییرپذیری ، ریتم و عدم تقارن استخراج شود.

بر همین اساس تفاوت های اولیه راه رفتن اشخاص مبتلا به آلزایمر و افراد سالم تعیین شد و حالا محققان در تلاش هستند با تعیین کردن دقیق این تفاوت ها دقت آن را از 60 درصد فعلی بیشتر کنند.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 199

به "تشخیص آلزایمر از روی راه رفتن ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص آلزایمر از روی راه رفتن ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید