بلوک سقفی پلاستوفوم چیست؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، پلی استایرن نوعی پلیمر مصنوعی ست که از یک ماده پتروشیمی به نام مونومر استایرن ساخته میشود. پلی استایرن پلاستیکی ارزان قیمت و مقاوم است و تنها پلی اتیلنی است که کاربرد آن در زندگی بشر رواج دارد. این ماده در سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.

بلوک سقفی پلاستوفوم چیست؟

جهت دریافت خدمات اجرای اجرای بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

انواع پلی استایرن

  • پلی استایرن معمولی دارای خواصی مانند مقاومت در برابر حرارت و ضربه پذیری مناسب در هنگام فرآیند است و برای مصارف عمومی نظیر ساخت ظروف یکبار مصرف, بدنه ساعت، رادیو، عایق برودتی در بدنه یخچال و… کاربرد دارد.
  • پلی استایرن مقاوم از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است و از آن در ساخت بدنه لوازم خانگی، ظروف آشپزخانه، لوازم ورزشی و… استفاده میگردد.
  • پلی استایرن انبساطی که پلاستوفوم نامیده میگردد نوعی پلیمر به رنگ سفید است که یک عامل فوم نماینده به آن اضافه شده است.

بلوک سقفی پلی استایرن، پلاستوفوم

فوم پلی استایرن با نام های پلاستوفوم یا یونولیت شناخته شده است و از آن در ساخت بلوک های سقفی استفاده می گردد. این فوم نوعی فرآورده پتروشیمی ست که ظاهری متشکل از بلورهای ریز دارد. بلوک های سقفی پلاستوفوم جایگزین خوبی برای بلوک های سیمانی شده اند. این بلوک ها به دلیل سبکی وزن و هزینه پایین همیشه مورد استقبال ساختمان سازان قرار گرفته اند. بلوک ساخته شده از فوم پلی استایرن در ابعاد استاندارد فراوری می گردد و دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از بلوک های سفالی و سیمانی متمایز می سازد. این نوع بلوک در انواع معمولی، نسوز، مخلوط و فشرده به بازار عرضه می گردد.

ویژگی بلوک پلاستوفوم

این بلوک ها نوعی عایق صوتی، حرارتی، برودتی و رطوبتی محسوب می شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر آب، رطوبت و رشد باکتری دارند. پلاستوفوم باعث مقاوم سازی سازه و سبک سازی بارهای مرده می گردد و امنیت سازه را در برابر حوادث طبیعی بالا می برد. بلوک های یونولیتی این امکان را فراهم می نمایند که به جای ده عدد بلوک سفالی یک عدد بلوک یونولیتی در سقف جایگزین گردد و این امر خود به سبک سازی سازه یاری شایانی می نماید. استفاده از پلاستوفوم در ساختمان سازی میزان ضایعات و نخاله های ساختمانی را کاهش می دهد و در هنگام حمل و نقل و نصب، خطری برای کارگران ایجاد نمی نماید.

استفاده از بلوک های پلاستوفوم باعث کاهش مصرف بتن، تیرچه و فولاد در ساختمان می گردد و به دلیل وزن کمی که دارند حدود 30 درصد از حجم بتن را کاهش می دهند. ضربه پذیری این بلوک ها بسیار بالاست و از مقاومت و پایداری فوق العاده ای در برابر زلزله برخوردار هستند. اجرای این بلوک ها احتیاجمند استفاده کمتر از تیرچه های بلوکی و نیروی انسانی ست و نصب آن ها سریع و آسان صورت می گیرد.

مزایای بلوک های پلاستوفوم

امروزه به کار بردن بلوک های پلاستوفوم افزایش یافته است. این بلوک ها از لحاظ باربری و سازه ای فاقد هیچ گونه مقاومتی هستند اما استفاده از آن ها در ساختمان ها اجتناب ناپذیر است چرا که از این مواد در ایجاد لایه ای به عنوان عایق حرارتی استفاده می گردد. بدین صورت که بلوک های پلاستوفوم گذاشته شده و سپس فضای خالی آن ها با بتن پر می گردد. میلگردها قبل از ریختن بتن در کف قرار می گیرند و بعد از ریختن بتن مقاومت حاصل می گردد. وزن سبک و نصب آسان از یک سو و خاصیت عایق حرارتی از یک سو موجب شده تا کاربرد این مواد در ساختمان سازی گسترش یابد. استفاده از این بلوک ها مقرون به صرفه است و برای محیط زیست نیز آسیبی به همراه ندارد چرا که قابل بازیافت هستند. در این قسمت چند مزیت اصلی استفاده از بلوک های پلاستوفوم آورده شده است:

  • در برابر حرارت و صدا عایق بوده و در نتیجه با کاهش انرژی مصرفی مورد احتیاج موجب صرفه جویی در انرژی و هزینه می گردد.
  • بلوک پلاستوفوم نسبت به بلوک های سیمانی و بتنی مقرون به صرفه تر است.
  • نصب بلوک های پلاستوفوم راحت تر و سریع تر است و احتیاج به نیروی کمتری دارد. هم چنین با استفاده از بلوک های پلاستوفوم میزان مصرف بتن کاهش می یابد.
  • بلوک های پلاستوفوم سازگار با محیط هستند و صد در صدشان قبل بازیافت می باشند.
  • با توجه به وزن کم بلوک های پلاستوفوم، به تیرهای بتنی کمتری احتیاج است و ساختمان به صورت طبیعی عایق بندی می گردد.
  • بلوک های پلاستوفوم در برابر لرزش و پوسیدگی مقاوم است و فاقد هر گونه مواد مخرب ازن مانند سی اف سی هاست.
  • این نوع ساختار دارای مقاومت بالایی است.
  • با استفاده از این مواد معین شده است که در برابر باد مقاومت خوبی از خود نشان داده است.
  • به دلیل اینکه به کاربردن این ماده موجب کاهش وزن سازه و در نتیجه کاهش بار مرده ساختمان می گردد، باعث کم شدن مقدار انرژی جذب شده ساختمان در طی زمین لرزه می گردد.
  • به دلیل ویژگی های منحصر به فرد بلوک های پلاستوفوم می توان ساختمان های چند طبقه را سریع تر و ارزان تر نسبت به ساختمان های چند طبقه با آجر معمولی اجرا کرد.

این بلوک ها را می توان در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری یا صنعتی به کار برد. در هر پروژه ساختمانی صرفه جویی در هزینه و زمان بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از این مواد علاوه بر افزایش سرعت ساخت، به وسیله کاهش نیروی کار لازم و کاهش بتن مصرفی، در هزینه ها نیز صرفه جویی می گردد.

از آنجایی که در سرتا سر دنیا مقررات محیط زیستی وجود دارند که روز به روز سخت گیرانه تر می شوند، با استفاده از این متریال سازندگان می توانند اطمینان حاصل نمایند که ساختمان های آن ها الزامات زیست محیطی پیرامون آلودگی صوتی و میزان مصرف انرژی را به جای آورده و در چرخه بازیافت نیز قرار می گیرد.

نکته مهم در مورد بلوک های پلاستوفوم

باید توجه داشت مقاومت پلاستوفوم در برابر آتش نکته بسیار مهمی است. اگرچه از مواد ضد آتش در این متریال استفاده می گردد و الزاماتی هم برای عدم تماس مستقیم آتش با بلوک های پلاستوفوم و ایجاد مقاومت بیشتر برای این ماده در برابر آتش وجود دارد، اما اینکه در نهایت مقاومتش در برابر آتش چقدر است جای بحث دارد.

قیمت بلوک سقفی و یونولیت سقفی

موضوعقیمتتاریخ به روزرسانی
یونولیت سقفی 200*50*20 پلاستوفوم150,000 ریال به ازای هر متر مربع1398/9/20
قیمت بلوک سقفی ابعاد 20 × 50 ×200340,000 ریال به ازای هر عدد1398/9/7
فوم سقفی تیرچه کرومیت 100*66*25150,000 ریال به ازای هر عدد1398/5/3

شرکت های متفاوتی وجود دارند که فوم ها را در ابعاد مختلف فراوری می نمایند. برای خرید یونولیت سقفی یا پلاستوفوم با در نظر داشتن ابعاد مورد احتیاج اقدام به خرید نمایید.

انواع پلی استایرن کدام اند؟

این ماده در سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.

ویژگی های بلوک پلاستوفوم چیست؟

این بلوک ها نوعی عایق صوتی، حرارتی، برودتی و رطوبتی محسوب می شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر آب، رطوبت و رشد باکتری دارند. پلاستوفوم باعث مقاوم سازی سازه و سبک سازی بارهای مرده می گردد و امنیت سازه را در برابر حوادث طبیعی بالا می برد. هم چنین استفاده از پلاستوفوم در ساختمان سازی میزان ضایعات و نخاله های ساختمانی را کاهش می دهد.

بلوک سقفی پلی استایرن، پلاستوفوم در چه انواعی موجود می باشد؟

این نوع بلوک در انواع معمولی، نسوز، مخلوط و فشرده به بازار عرضه می گردد.

قیمت بلوک سقفی پلاستوفوم چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت فوم و یونولیت و بلوک سقفی کلیک کنید.

استفاده از بلوک سقفی پلاستوفوم چه تاثیری روی هزینه و زمان اجرای پروژه دارد؟

در هر پروژه ساختمانی صرفه جویی در هزینه و زمان بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از این مواد علاوه بر افزایش سرعت ساخت، به وسیله کاهش نیروی کار لازم و کاهش بتن مصرفی، در هزینه ها نیز صرفه جویی می گردد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 503

به "بلوک سقفی پلاستوفوم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوک سقفی پلاستوفوم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید