آنالیز هزینه های زندگی در مجارستان؛ بوداپست شهر ارزان برای مهاجران، مسکن و غذا بخش اصلی هزینه ها

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران: هزینه های زندگی در مجارستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نسبتا پایین است، اما هزینه اجاره بها در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

آنالیز هزینه های زندگی در مجارستان؛ بوداپست شهر ارزان برای مهاجران، مسکن و غذا بخش اصلی هزینه ها

جهت دریافت خدمات آلاچیق بتنی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، هزینه زندگی در مجارستان پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است. در سال 2019، شهر بوداپست، پایتخت مجارستان در گزارش هزینه های زندگی در رتبه 164 نهاده شد. بوداپست به مراتب ارزان تر از شهرهای لندن و پاریس است. اما هزینه های زندگی در این شهر از شهرهای ورشو و بخارست بیشتر است.

بوداپست عظیم ترین شهر مجارستان و یکی از بهترین شهرها برای مهاجران است. سطح قیمت کالاها و خدمات در این شهر در مقایسه با کشورهای همسایه نسبتا کم است. یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد شرکت ها و کارمندان خارجی در بوداپست، موقعیت جغرافیایی این شهر است. در بوداپست، تجارت با هر نقطه ای از دنیا با هزینه عملیاتی پایینی امکان پذیر است. هزینه زندگی در بوداپست به لطف سیستم حمل و نقل عمومی و خدمات عمومی ارزان، بسیار پایین تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. با این حال، نرخ اجاره در این شهر به طور مداوم در حال رشد و نزدیک شدن به اجاره بها مسکن در اروپای غربی است. برای مثال اجاره بها یک آپارتمان 40 متری و 80 متری در بوداپست به ترتیب حدود 437 و 730 دلار آمریکا در ماه است. قیمت خرید مسکن نیز 2349 دلار در هر متر مربع است. همچنین، حداقل حقوق و متوسط حقوق در شهر بوداپست به ترتیب 517 و 730 دلار در ماه است.

بخش عظیمی از هزینه های زندگی در مجارستان مربوط به بخش مسکن است. به طور کلی، هزینه مسکن در مجارستان به منطقه، متراژ و شرایط اقامت بستگی دارد، و اجاره بها در بخش های مختلف کشور متفاوت است. با این حال، هزینه مسکن در مجارستان بسیار ازران تر از سایر کشورهای اروپایی است. برای مثال اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 170 تا 210 هزار فورینت مجارستان است، در حالی که اجاره یک آپارتمان سه خوابه 280 تا 310 هزار فورینت در ماه است. از تاریخ 18 ژوئن سال 2020 هر دلار معادل 309.10 فورینت مجارستان است.

پس از مسکن، بیشترین هزینه در مجارستان مربوط به غذا است. حدود یک چهارم از حقوق ماهانه افراد در این کشور به خرید مواد غذایی اختصاص می یابد. قیمت محصولات داخلی مناسب است، اما مواد غذایی وارداتی قیمت بالایی دارد. برای مثال، یک کیلو مرغ مرغ و سیب زمینی به ترتیب 3.5 و 2 دلار قیمت دارند. قیمت یک لیتر شیر نیز 0.8 دلار است. همچنین در مجارستان رستوران های بسیار متنوعی متناسب با بودجه های مختلف وجود دارد. برای مثال هزینه یک وعده عذا در یک رستوران ارزان قیمت و یک رستوران خوب به ترتیب 4 و 19 دلار است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 776

به "آنالیز هزینه های زندگی در مجارستان؛ بوداپست شهر ارزان برای مهاجران، مسکن و غذا بخش اصلی هزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هزینه های زندگی در مجارستان؛ بوداپست شهر ارزان برای مهاجران، مسکن و غذا بخش اصلی هزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید