افزایش مشتریان خاویارایرانی، هر کیلو 8.4 میلیون تومان

به گزارش سرگرمی تفریحی، در نیمه نخست سال جاری بالغ بر 579 کیلوگرم خاویار به 12 کشور مختلف صادر شده که از نظر وزنی با کاهش صادرات روبرو بوده ایم اما مشتریان این محصول شیلاتی و قیمت آن افزایش قابل توجهی داشته و به کیلویی هشت و میلیون 400 هزار تومان رسیده است.

افزایش مشتریان خاویارایرانی، هر کیلو 8.4 میلیون تومان

به گزارش خبرنگاران، طی شش ماهه نخست سال جاری 579 کیلوگرم خاویار به ارزش یک میلیون و 387 هزار و 978 دلار به 12 کشور مختلف صادر شده که از نظر وزنی 18.48 درصد کاهش یافته اما از نظر ارزشی 21.80 درصد افزایش داشته که نشان می دهد خاویار ایرانی طی نیمه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته گران تر شده است.

بر این اساس هر کیلوگرم خاویار صادراتی در نیمه نخست سال گذشته 1580 دلار بوده است، در حالیکه سال جاری قیمت هر کیلوگرم خاویار صادراتی به 2397 دلار (هشت میلیون و 400 هزار تومان) افزایش یافته که این رشد 34.06 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

اسپانیا، آلمان، امارات، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، سوئیس، فرانسه، قطر، کانادا، مالزی و هنگ کنگ کشورهای خریدار خاویار ایرانی بودند در حالیکه در سال گذشته تنها شش کشور آلمان، امارات، انگلستان، ایتالیا، بلژیک و نروژ مشتری این محصول به شمار می رفتند و این نشان می دهد که بازار خاویار ایرانی از نظر تعدد مشتریان و قیمت رونق بیشتری پیدا نموده اما کاهش صادرات در این زمینه می تواند نگران کننده باشد، چراکه این تهدید سبب کاهش مشتریان و نهایتا قیمت خاویار ایرانی خواهد شد.

البته پیش از این حسن صالحی، رییس سازمان شیلات گفته بود در راستای افزایش فراوری و صادرات خاویار پرورشی هستیم و برنامه ریزی برای افزایش آن تا بیش از یک تن در سال اجرا شده و سال گذشته نیز با 46 درصد افزایش از نظر وزنی و 183 درصد از نظر ارزشی حدود یک تن و 29 کیلوگرم خاویار به ارزش یک میلیون و 700 هزار دلار به هشت کشور مختلف صادر شده بود.

باید دید سال جاری نیز خاویار ایرانی می تواند افزایش صادرات را از نظر وزنی تجربه کند یا اینکه مانند نیمه نخست سال جاری کاهش صادرات به خاویار ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 450

به "افزایش مشتریان خاویارایرانی، هر کیلو 8.4 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مشتریان خاویارایرانی، هر کیلو 8.4 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید