ازدواج مجدد 45 زن سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد منطقه یک یاسوج

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد باهمت کمیته امداد منطقه یک یاسوج، 45 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این اداره اقدام به ازدواج مجدد و تشکیل خانواده نموده اند.

ازدواج مجدد 45 زن سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد منطقه یک یاسوج

مصیب حیدری با اشاره به اینکه این نهاد به زنان سرپرست خانواری که دوباره ازدواج نمایند، بسته های تشویقی ارائه می دهد، اضافه نمود: در این زمینه با هدایت و مشاوره های مشاوران و مددکاران این نهاد، 45 نفر از زنان سرپرست خانوار این اداره در امسال ازدواج مجدد نموده اند که از این تعداد 5 نفر با همسران سابق خود ازدواج نموده اند.

وی پرداخت جهیزیه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت را یکی از بسته های تشویقی این نهاد عنوان و توضیح داد: پرداخت وام اشتغال و تسهیلات قرض الحسنه نیز از دیگر یاری های این نهاد به این خانواده هاست.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از عوامل توانمندسازی آن ها، اظهار کرد: کمیته امداد نه تنها با ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار آنان را از گردونه حمایت های خود خارج نمی نماید، بلکه به فرزندان و همسر این زنان نیز در بحث اشتغال زایی خدمات مناسبی ارائه می نماید.

حیدری یاری به ازدواج آسان مددجویان را یکی از برنامه های کمیته امداد اعلام و تاکید نمود: در این خصوص از ابتدای امسال تا به امروز 141 مورد یاری هزینه جهیزیه و هدیه به داماد به خانواده های مددجویان پرداخت شده است.

وی اعتبار هزینه شده در این خصوص را 441 میلیون و 500 هزار تومان دانست و ادامه داد: در زمینه یاری به ازدواج زوج های تحت حمایت در امسال 20 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج آمار زوج های پشت دریافت نوبت جهیزیه این اداره را 91 نفر عنوان و بیان نمود: امید است که با مشارکت خیران نیکوکار بتوانیم دهر چه سریع تر زمینه ازدواج این افراد را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، حیدری با تأکید بر اینکه یکی از رسالت های این نهاد ایجاد بستر ازدواج آسان و پرداخت یاری هزینه های ازدواج به جوانان مددجو باهدف توانمندسازی آنان است، گفت: همچنین به منظور جلوگیری از طلاق های صوری، در این نهاد سختی گیری های انجام می گردد و در صورت تعیین شدن طلاق صوری افراد به مراجع قانونی ارجاع داده می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 951

به "ازدواج مجدد 45 زن سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد منطقه یک یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدواج مجدد 45 زن سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد منطقه یک یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید