آغاز برداشت غلات از کشتزار های شیروان

به گزارش سرگرمی تفریحی، بمدیر جهاد کشاورزی شیروان بگفت:برداشت غلات از سطح 32 هزار هکتار کشتزار گندم و جو در شهرستان شیروان آغاز شده که پیش بینی می شود 62 هزار و 600 تن محصول برداشت شود.

آغاز برداشت غلات از کشتزار های شیروان

به گزارش خبرنگار از ، مهران حیاتی مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: به همین منظور انبار های با ظرفیت بیش از 42 هزار تن ذخیره سازی گندم و جو ایجاد شده است.

حیاتی افزود: ظرفیت مراکز خرید شهرستان در مجموع سه مرکز فعال شامل کارخانه آرد مطیع، ساعد و انبار های تعاون روستایی (لوجلی و امیرآباد) است.

او با بیان اینکه پیش بینی خرید گندم و جو در امسال، 30 هزار تن است، گفت: میزان ریزش گندم در فصل برداشت گندم با کمباین در استان حداقل پنج درصد است که این میزان پارسال در شهرستان شیروان چهار درصد بود.

حیاتی در ادامه افزود: نرخ برداشت وزارتخانه ای برای گندم و جو دیم با کمباین متوسط به ازای هر هکتار یک میلیون و 560 هزار ریال و گندم و جو آبی 2 میلیون و 810 هزار ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: همچنین برای گندم و جو دیم با کمباین نیمه سنگین یک میلیون و 840 هزار ریال و گندم و جو آبی 3 میلیون و 10 هزار ریال، محصول دیم با کمباین سنگین 2 میلیون و 30 هزار ریال و آبی 3 میلیون و 480 هزار ریال است.

حیاتی افزود: برداشت کلزا با کمباین متوسط 4 میلیون و 280 هزار ریال، دستگاه نیمه سنگین چهار میلیون و 520 هزار ریال و سنگین پنج میلیون و 230 هزار ریال است.

او گفت: همچنین برای برداشت در اراضی کوهستانی و سنگلاخی 20 درصد به نرخ های فوق با توافق طرفین اضافه کرده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان اظهار کرد:نرخ خرید تضمینی گندم در سال 99 به میزان هر کیلوگرم 25 هزار ریال اعلام شده و این میزان برای جو 16 هزار و 309 و کلزا 46 هزار و 620 هزار ریال است که نسبت به سال قبل 47 درصد رشد داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 803

به "آغاز برداشت غلات از کشتزار های شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز برداشت غلات از کشتزار های شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید