حدس رسانه ها در افغانستان درباره آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان

به گزارش سرگرمی تفریحی، منابعی به رسانه ها در افغانستان گفته اند که مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر با آغاز هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

حدس رسانه ها در افغانستان درباره آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابعی به وان تی وی در افغانستان گفته اند که تا دو روز آینده مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان بار دیگر آغاز خواهد شد.

دهمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان در شامگاه پنجشنبه 21 آذر بار دیگر متوقف شد، برخی می گویند که حمله طالبان به پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام دلیل این توقف بوده است.

زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور افغانستان دلیل این توقف را فرصت کوتاهی برای طالبان دانسته بود تا کنندگان این گروه با رهبران طالبان درباره آتش بس و مذاکرات بین الافغانی مشوت کنند.

با این حال، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در توییتر خود خبر داده بود که زلمی خلیلزاد و ملابرادر شب پنجشنبه (21 آذر) دیدار کردند و قرار شد که پس از یک توقف دو طرف به مذاکرات خود ادامه دهند.

شاهین چند هفته قبل گفته بود که مذاکرات کنندگان سیاسی این گروه و هیئت مذاکره کننده آمریکا در قطر به خواست طالبان متوقف شده است.

بی بی سی به نقل از شاهین نوشت که هیئت طالبان برای مشورت با رهبران خود درباره موارد مورد بحث خواستار توقف چند روزه مذاکرات شدند و این اقدام ارتباطی به حمله اخیر به بگرام ندارد.

از سوی دیگر، دولت افغانستان نیز در واکنش به توقف مذاکرات قطر تاکید کرده بود که اگر دولت در جریان مذاکرات آمریکا و طالبان قرار می گرفت در غیاب خارجی ها و پس از توقف گفت وگوها اکنون دولت می توانست این مذاکرات را ادامه دهد.

این در حالی است که دولت افغانستان به دلیل مخالفت طالبان اجازه حضور در هیچکدام از گفت وگوهای مستقیم آمریکا و طالبان را نیافت و مقامات افغان نیز بارها از به حاشیه رانده شدن از فرایند صلح توسط آمریکایی ها انتقاد کرده بودند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 486

به "حدس رسانه ها در افغانستان درباره آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدس رسانه ها در افغانستان درباره آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید