کالچوپولی یک بلوف بود!، اتفاق دربی ایتالیا در سال 98 مشکوک تر بود

به گزارش سرگرمی تفریحی، رئیس سابق نهاد حاکم بر فوتبال ایتالیا با بی اساس دانستن ماجرایی که منجر به سقوط ناگهانی کالچو شد، گفت به نتیجه یکی از دربی های ایتالیا در دهه 90 مشکوک است.

کالچوپولی یک بلوف بود!، اتفاق دربی ایتالیا در سال 98 مشکوک تر بود

با ما همراه باشید و با رزرو تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، فرانکو کارارو، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایتالیا با نشریه کوریره دلاسرای ایتالیا مصاحبه ای انجام داده و در این مصاحبه مدعی شده است که داستان کالچوپولی (فساد تبانی با داوران در فوتبال باشگاه ایتالیا) یک ماجرای غیرواقعی بوده است اگرچه او به نتیجه یکی از بازی های تاریخی فوتبال ایتالیا در اواخر دهه 90 مشکوک است.

در سالی که فساد تبانی فوتبال ایتالیا افشا شد، کارارو راست فدراسیون فوتبال این کشور راه برعهده داشت و او پس این اتفاق از سمت خود استعفا کرد. کالچوپولی ماجرایی بود که در سال 2006 فاش شد و به دنبال آن برای چند باشگاه ایتالیایی که به تبانی با داوران متهم بودند مجازات هایی در نظر گرفته شد که سنگین ترین آنها برای یوونتوس بود که به سری B فرستاده شد و دو قهرمانی اش در فصل 05-2004 و 06-2005 باطل شد. یوونتوس متهم بود که در معین داوران بازی هایش با رؤسای کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایتالیا تبانی می کرد.

با این حال کاررای 77 ساله می گوید که داستان کالچوپولی بی اساس بوده است هرچند او اذعان داشت که به پاک بودن کالچو در تمامی ادوار تردید دارد.

کاررا به کوریره دلاسرا گفت: لوچانو موجی (رئیس سابق باشگاه یوونتوس در زمان افشای کالچوپولی) دوست داشت او را لاکی (به معنای خوش شانس) لوچانو خطاب نمایند. او از اینکه بخشی از موفقیت ها و پیروزی های یوونتوس به پای توانایی او برای شناسایی بازیکنان کارآمد برای این تیم و و پیدا کردن راه تأثیرگذاری روی داوران گذاشته می شد خوشش می آمد.

کاررا در پاسخ به این سؤال که ایا واقعاً موجی روی داوران ایتالیایی تأثیر می گذاشت، گفت: خیر. او هرگز نتوانست به شیوه های غیرقانونی با یوونتوس جامی ببرد. تنها مسابقه ای که من به سلامت آن تردید داشتیم، بازی یوونتوس - اینتر در سال 1998 بود و اینکه چرا در آن بازی به خاطر خطایی که روی رونالدو نازاریو صورت گرفت پنالتی اعلام نشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 550

به "کالچوپولی یک بلوف بود!، اتفاق دربی ایتالیا در سال 98 مشکوک تر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالچوپولی یک بلوف بود!، اتفاق دربی ایتالیا در سال 98 مشکوک تر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید