چاشنی انفجاری برجای مانده از جنگ جهانی دوم در هامبورگ خنثی شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، یک سلاح ویژه پدافند هوایی برجای مانده از جنگ جهانی دوم در شهر هامبورگ در آلمان شناسایی و با موفقیت خنثی شد.

چاشنی انفجاری برجای مانده از جنگ جهانی دوم در هامبورگ خنثی شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک شی انفجاری خطرناک برجا مانده از جنگ جهانی دوم روز یکشنبه در شهری بندری هامبورگ در شمال آلمان از سوی متخصصان خنثی شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری دویچه وله این وسیله انفجاری در گاراژی در شهر هامبورگ حین کندن زمین شناسایی شد. به دنبال این حادثه پلیس با بستن راستا های مجاور این مکان و تخلیه آن سعی در خنثی سازی این وسیله کرد.

تیم آتش نشانی منطفه نیز با حضور در این مکان نوع این وسیله را یک سلاح ضد هوایی همراه با چاشنی انفجاری ذکر کرد. این جسم خطرناک به دلیل سختی در عملیات خنثی سازی ابتدا به پارک مقابل انتقال داده و سپس از راه دور منفجر شد. پلیس خاطرنشان کرد که حین این ماموریت هیچ کس آسیبی ندید.

به نوشته دویچه وله، پیدا شدن بمب های برجای مانده از جنگ جهانی دوم در هامبورگ و شهرهای دیگر آلمان موردی غیرمعمول نیست. این کشور در جریان این جنگ از سوی قوای متحدین بارها هدف حملات هوایی نهاده شد. هر از چند گاه نیز سلاح ها و جنگ افزارهای مدفون شده زیر زمین شناسایی می شوند.

چندی قبل عملیات خنثی سازی بمب آمریکایی متعلق به جنگ جهانی دوم در یکی از شهرهای جنوب آلمان خسارت هایی را به منازل اطراف وارد کرد.

عملیات خنثی سازی یک بمب آمریکایی برجای مانده از جنگ جهانی دوم در شهر رگنسبورگ در جنوب آلمان خسارت های گسترده ای را به منازل اطراف محل یافت شدن بمب وارد کرد. قبل از عملیات خنثی سازی این بمب 250 کیلوگرمی، 4500 نفر از ساکنان منطقه مجبور به ترک مکان های استقرار خود شدند. یکی از سخنگویان این شهر نیز گفت، با وجود اقدام های انجام شده قبل از عملیات خنثی سازی در اوائل چهارشنبه، شیشه های چند ساختمان شکست و بعضی پشت بام ها آسیب دید. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 765

به "چاشنی انفجاری برجای مانده از جنگ جهانی دوم در هامبورگ خنثی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاشنی انفجاری برجای مانده از جنگ جهانی دوم در هامبورگ خنثی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید