پنتاگون: چین تا انتها دهه زرادخانه اتمی خود را دو برابر می نماید

به گزارش سرگرمی تفریحی، یکی از مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت، چین تا انتها دهه جاری زرادخانه اتمی خود را دو برابر می نماید.

پنتاگون: چین تا انتها دهه زرادخانه اتمی خود را دو برابر می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین پاییزی از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام ادامه داد: چین در حال حاضر اندازه و ظرفیت زرادخانه خود را افزایش می دهد. آنها تا سرانجام دهه کنونی ظرفیت زرادخانه خود را دو برابر می نمایند.

رابرت اوبرین، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سخنرانی اخیر خود در شورای آتلانتیک گفت، چین تمایلی برای حضور در مذاکرات کنترل تسلیحات ندارد و به طرز شگفت آوری در حال ارتقا و مدرن کردن نیروهای دفاع ملی خود است. اما واشنگتن نیز امیدوار است که مذاکرات درباره کاهش تسلیحات اتمی با چین و روسیه در ماه های آینده انجام گردد.

معاهده نیو استارت تنها الزام قانونی باقی مانده بین آمریکا و روسیه در کنترل تسلیحات اتمی است و فوریه 2021 منقضی می گردد اما پتانسیل برای تجدید آن برای پنج سال دیگر وجود دارد.

تجدید این معاهده گامی است که مقام های روسی مکررا گفته اند آماده اند آن را در نظر بگیرند اما دولت آمریکا گفته که معاهده ای را ترجیح می دهد که شامل حضور چین و روسیه می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 508

به "پنتاگون: چین تا انتها دهه زرادخانه اتمی خود را دو برابر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: چین تا انتها دهه زرادخانه اتمی خود را دو برابر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید