وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش ترکیه وارد پایتخت لیبی شدند

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش ترکیه بی توجه مواضع کشورهای عربی و اروپایی جمعه در رأس هیأتی بلندپایه وارد شهر طرابلس لیبی شدند.

وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش ترکیه وارد پایتخت لیبی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به همراه یاشار گولَر، رئیس ستاد کل ارتش این کشور در رأس هیأتی وارد شهر طرابلس، پایتخت لیبی شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز جمعه با اعلام این خبر گزارش داد که آکار و گولر ساعتی پیش طی سفری رسمی وارد فرودگاه طرابلس شدند و مورد استقبال مقامات دولت وفاق ملی لیبی قرار گرفتند.

این دومین بار است که هیأتی بلند پایه ترکیه به لیبی سفر می کند. هیأت اول سیاسی و اقتصادی بود و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه، هاکان فیدان، رئیس اطلاعات ترکیه (میت)، بِرات آل بایراک، داماد اردوغان و وزیر خزانه داری این کشور و ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در رأس این هیأت قرار داشتند.

براساس اعلام رسانه های ترکیه، سفر وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش ترکیه با هدف اجرای تفاهم نامه نظامی امضا شده بین این کشور و دولت وفاق اجرا شده است. سفر آکار به لیبی در حالی است که برخی منابع امروز احتمال داده بودند او به دلیل شرکت در نشست ناتو نتواند هیأت ترکیه ای را همراهی کند.

وزیر دفاع ترکیه بعد از دیدار با همتای لیبیایی خود گفت که این کشور بنا به دستورات اردوغان هر چه که لازم باشد را برای دولت نجات ملی انجام خواهد داد.

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی آذرماه گذشته دو تفاهم نامه سیاسی و نظامی امضا کردند و بر سر ترسیم مرزهای آبی در دریای مدیترانه به منظور اکتشاف نفت و گاز به توافق رسیدند. این توافق ها مخالفت و نگرانی کشورهای همسایه شرقی و شاقتصادی لیبی را در پی داشته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 851

به "وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش ترکیه وارد پایتخت لیبی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش ترکیه وارد پایتخت لیبی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید