وزیر خارجه ایتالیا وارد لیبی شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، منابع خبری از سفر غیرمنتظره وزیر خارجه ایتالیا به لیبی برای ملاقات با مقامات دولت وفاق ملی این کشور خبر دادند.

وزیر خارجه ایتالیا وارد لیبی شد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

سایت شبکه روسیا الیوم امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد که لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در سفری غیر منتظره و از پیش اعلام نشده وارد طرابلس، پایتخت لیبی شد.

طبق این گزارش، قرار است که دی مایو در این سفر با فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و همچنین محمد طاهر سیاله، وزیر امور خارجه و فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملاقات و گفت وگو کند.

در همین حال، منابع رسانه ای ایتالیا بعید دانستند که دی مایو به بنغازی محل حضور نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در شرق لیبی سفر کند.

به همین دلیل، مارتا داسو، مدیر امور اروپای موسسه آسپن رُم و معاون وزیر امور خارجه اسبق ایتالیا درباره سیاست کشورش در قبال بحران لیبی اظهار کرد: لیبی برای رم یک اولویت است، نه گزینه؛ چراکه ایتالیا منافع مختلف زیادی از جمله مالی در این کشور دارد.

وی اضافه نمود: دولت وفاق لیبی از رم روی برگردانده و درها را بر روی ترکیه باز نموده است.

داسو ادامه داد: پس از آنکه ایتالیا به درخواست یاری فائز السراج پاسخ نداد، دولت وفاق، ایتالیا را یک هم پیمان غیرقابل اعتماد خواند و به ترکیه اجازه داد تا به این دولت یاری نظامی بکند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 761

به "وزیر خارجه ایتالیا وارد لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ایتالیا وارد لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید