هشدار روسیه درباره انجام حملات شیمیایی تروریست ها در سوریه

به گزارش سرگرمی تفریحی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان نمود که کلاه سفیدها در کنار عناصر تروریستی برای انجام عملیات تحریک آمیز در سوریه با استفاده از سلاح شیمیایی آماده می شوند.

هشدار روسیه درباره انجام حملات شیمیایی تروریست ها در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: اطلاعات موثقی درباره فعالیت های کلاه سفیدها وجود دارد. همزمان دولت سوریه به اطلاع سازمان ملل رسانده که کلاه سفیدها و تروریست ها برای انجام حملات شیمیایی جدید در سوریه با هدف نابودی عملیات صلح در کشور آماده می شوند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه که این اظهارات را در یک نشست خبری در روز جمعه عنوان کرده است، اضافه نمود: آمریکا نفت سوریه تحریم می کند، اما خودش با قاچاق نفت به قیمت بیش از 30 میلیون دلار در ماه از شمال شرق سوریه، این تحریم ها را نقض می کند و به نظر می رسد قصد ترک کردن میادین نفتی شمال شرق سوریه را داشته باشد.

وی با اشاره به رفتارهای غیر قانونی ارتش آمریکا در شمال شرق سوریه گفت که قاچاق نفت شمال شرق سوریه و دیگر رفتارهای غیر قانونی کشوری ادعای این کشور درباره پایبندی به ارزش های دموکراتیک است را زیر سوال می برد. زاخاراوا گفت که آمریکا روی اقدامات جنایت آمیز خود به بهانه مبارزه با داعش سرپوش می گذارد؛ داعشی که به گفته خود مقامات امریکا در مارس گذشته نابود شد.

مقامات آمریکایی اخیرا خواستار ضرورت ابقای بخشی از نیروهای آمریکایی در شمال و شرق سوریه شدند تا بر میادین نفتی در این مناطق سیطره یابند و به دست عناصر داعش نیفتد، اما روسیه تاکید کرد که میادین نفتی شمال شرق سوریه باید تحت کنترل دولت سوریه باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 321

به "هشدار روسیه درباره انجام حملات شیمیایی تروریست ها در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره انجام حملات شیمیایی تروریست ها در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید