هشدار دیپلمات ارشد چینی به تصویب قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها

به گزارش سرگرمی تفریحی، نماینده دائم چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین هشدار داد که اگر قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب گردد، نه تنها برجام بلکه توافقات پادمانی، پروتکل الحاقی و ان پی تی نیز به خطر خواهند افتاد.

هشدار دیپلمات ارشد چینی به تصویب قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وانگ کان نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز پنج شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای آنالیز قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه) علیه ایران، تأکید کرد که تصویب این قطعنامه عواقب بسیار نامطلوبی خواهد داشت.

این دیپلمات ارشد چینی در ابتدای صحبت های خود با ذکر دلایل فنی متعدد قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها علیه ایران را زیر سؤال برد و سپس توضیح داد: با توجه به موارد فوق، چین بیش از پیش معتقد است که هنوز راهی [به جز صدور قطعنامه] برای مسئله دسترسی به اماکن مورد نظر در ایران وجود دارد. در این شرایط، چین نمی تواند با رویکرد حاکم بر گزارشی که آژانس به تازگی منتشر نموده است، همراه گردد. چین نمی تواند با هرگونه قطعنامه متکی بر مبانی بحث برانگیز همراه گردد.

وی اضافه کرد: این قطعنامه پیشنهادی اگر به تصویب برسد، ممکن است مبنایی برای اقدامات بعدی در شورای امنیت قرار گیرد و در نهایت به برجام سرانجام دهد و نه تنها به توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی، بلکه به کل رژیم منع اشاعه در دنیا و پیمان منع اشاعه سلاح های هسته ای (ان پی تی) نیز آسیب جدی وارد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 823

به "هشدار دیپلمات ارشد چینی به تصویب قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دیپلمات ارشد چینی به تصویب قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید