معاون وزیرکشور: نظام مراقبت روانی و اجتماعی کشور با هدف پایش، غربالگری و درمان آسیب های اجتماعی ایجاد می گردد

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون وزیر کشور گفت: 25 هزار نفر از خانواده های زندانیان کشور تحت پوشش برنامه های حمایتی سازمان اجتماعی قرار گرفته اند.

معاون وزیرکشور: نظام مراقبت روانی و اجتماعی کشور با هدف پایش، غربالگری و درمان آسیب های اجتماعی ایجاد می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، تقی رستم وندی در جلسه کار گروه اجتماعی استان سمنان که همزمان با شامگاه یکشنبه در استانداری برگزار گردید ضمن بیان اینکه بر اساس مشاهدات و پژوهش های بین المللی، روند دنیای آسیب های اجتماعی رو به گسترش است، بیان داشت: مباحث مرتبط با تحریم و شوک های حاصل از آن یکی از دغدغه های مردم است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار های دنیای، یک میلیارد و 400 میلیون نفر در سراسر دنیا از اختلا های خلقی و روانی رنج می برند و از سوی دیگر رشد شاخص آسیب های اجتماعی در کشور های پیشرفته اروپایی و آمریکایی، زنگ خطر را در سایر کشور ها نیز به صدا در آورده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه بین فقر و محرومیت و آسیب های اجتماعی رابطه مستقیم وجود دارد، تاکید نمود: وضعیت مالی افراد هر جامعه، موجب افزایش یا کاهش سرقت و خشونت خواهد شد لذا خوشبختانه شاخص های مالی استان سمنان در مقایسه با بعضی استان های دیگر از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

رستم وندی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی، حوزه اقتصاد کشور را نیز درگیر خود نموده است، تاکید نمود: 11 درصد فراوری ناخالص کشور یعنی معادل170 هزار میلیارد تومان صرف مبارزه با تبعات مواد مخدر می گردد لذا عدم توجه به آسیب های اجتماعی منجر به چالش های سیاسی و امنیتی برای کشور می گردد و از سوی دیگر از دیدگاه کارشناسان اجتماعی کشور، نگاه اخلاقی به موضوع آسیب های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: باید به منظور کاهش آسیب های اجتماعی بر روی گلوگاه ها متمرکز شویم و یکی از مهمترین آن ها خانواده است و لذا کوشش نموده ایم تا آموزش های پیش از ازدواج را جدی بگیریم و از طرف دیگر مشاوره های قبل از طلاق نیز با ایجاد سامانه تصمیم در 22 استان اجرا شده است که ابتکار مثبتی بود و خوشبختانه طی دو سال اخیر، نتایج خوبی را به همراه داشته است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: شاخص طلاق کشور 2.1 درصد است که با اقدامات اجرا شده در سراسر کشور شاهد ثابت ماندن این شاخص هستیم که این مهم نشانه تاثیرگذاری کوشش تمام دستگاه ها است.

رستم وندی با بیان اینکه باید همگی همت کنیم تا برنامه ای تدوین گردد تا به صورت ویژه از خانواده زندانیان حمایت گردد، گفت: 25 هزار نفر خانواده های زندانیان تحت پوشش برنامه های حمایتی هستند.

وی در ادامه گفت: یک میلیون نفر از دانش آموزان کشور در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و ضروری است اقدامات جدی برای برطرف این تهدیدات به انجام رسد و از سوی دیگر روند ایجاد شده در حوزه آسیب های اجتماعی در بعضی مدارس و دانشگاه ها موجب ایجاد دغدغه خاطر برای مسئولان شده است.

معاون وزیر کشور گفت: الگوی محله محوری ارائه شده از سوی استان سمنان قابلیت گسترش به تمام کشور را دارد و ضروری است تا مسئولان دفتر اجتماعی استان نتایج این کار را جمع بندی و برای وزارت کشور ارسال نمایند، لذا دولت به تنهایی توان مبارزه با تمام آسیب های اجتماعی کشور را ندارد و کلید این معما و گره گشای مسائل این حوزه، رجوع به مردم و استفاده از ظرفیت خیران است.

رستم وندی گفت: استان سمنان با توجه به حاکم بودن فضای فرهنگی و مذهبی و بافت سنتی موجود در آن، این ظرفیت را دارد که به عنوان یک استان پایلوت در اجرای طرح های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی معرفی گردد.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس توافق اجرا شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی، نظام مراقبت روانی و اجتماعی کشور با هدف پایش، غربالگری و درمان آسیب های اجتماعی ایجاد می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 213

به "معاون وزیرکشور: نظام مراقبت روانی و اجتماعی کشور با هدف پایش، غربالگری و درمان آسیب های اجتماعی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیرکشور: نظام مراقبت روانی و اجتماعی کشور با هدف پایش، غربالگری و درمان آسیب های اجتماعی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید