فعالان بخش گردشگری نیازمند بهره مندی از تسهیلات ارزان هستند

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران/اردبیل بازرس جامعه هتلداران ایران گفت: فعالان بخش گردشگری نیازمند بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت هستند بطوریکه تا به امروز صاحبان 30 واحد گردشگری برای بهره مندی از این تسهیلات معرفی شده است.

فعالان بخش گردشگری نیازمند بهره مندی از تسهیلات ارزان هستند

جهت دریافت مشاوره سفر با قیمت روز تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

جعفر بذری 13 بهمن در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان سرعین اظهار کرد: با کوشش و پیگیری نمایندگان استان و در حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری معافیت مالیاتی برای فعالان این بخش اعمال خواهد شد.

وی اعلام نمود: مصوبه اخیر مجلس در اعمال معافیت مالیات بر ارزش اضافه نموده در حقیقت به حمایت از گردشگران و طرح های توسعه ای در این بخش یاری خواهد نمود و یک فرصت استثنائی در رونق این بخش به وجود می آورد.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل اضافه نمود: هرچند بخش گردشگری با نارسائی هایی در حوزه حمایتی و همکاری همه مسئولان و متولیان روبروست اما قبول کنیم در جنگ تمام عیار مالی دشمن راه چاره مبارزه و یاری به رونق مالی تنها با توسل به توسعه گردشگری امکانپذیر است.

بذری بیان نمود: دشمنان ما کاری نموده اند تا اتکای ما به نفت در توسعه کشور به حداقل برسد و این تحریم نفتی اسباب خیر شده تا ما با بستن چاه های نفت مان به واسطه درآمدهای حاصل از توسعه گردشگری بتوانیم تحولی اساسی ایجاد کنیم.

وی خواهان حل مشکل بیمه تامین اجتماعی فعالان بخش گردشگری و مدارای مدیران شرکت های خدماتی به ویژه آب، برق و گاز در پرداخت بدهی بهای مصرفی گاز، آب و برق شد و گفت: با افزایش قیمت بنزین و کاهش سفرها در فصل زمستان صاحبان تاسیسات گردشگری با مشکلاتی روبرو هستند بطوریکه شایسته نیست به خاطر بدهی آب، برق و گاز تعطیلی واحدها و یا پلمپ و باز کردن کنتورها را به نظاره کنیم.

بذری خطاب به استاندار اردبیل گفت: فعالان بخش گردشگری نیازمند بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت هستند که تا به امروز صاحبان 30 واحد گردشگری برای بهره مندی از این تسهیلات معرفی شدند اما تا به امروز ریالی از این تسهیلات در بخش گردشگری پرداخت نشده و بانک گردشگری تنها اسم این حوزه را یدک می کشد.

بذری در ادامه با بیان اینکه سرعین به شهر مسکونی تبدیل شده و با مجوز صادر شده بلندمرتبه سازی در آن رواج یافته است، اظهار کرد: با تهیه طرح جامع گردشگری سرعین باید این رویه تغییر یابد و سرعین را به عنوان شهر گردشگری با ساختار متناسب تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: دعوت نشدن فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری به جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی کاری پسندیده نیست چرا که به نظر میرسد کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی غیرفعال است.

مدیر عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل ادامه داد: در این جنگ مالی باید مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها یاری کار سرمایه گذاران باشند تا آنها با قوت قلب بیشتر در این بخش فعالیت نمایند.

بذری ادامه داد: براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری ورود 10 گردشگر زمینه یک فرصت شغلی است و ضرورت دارد با تعامل همه دستگاه های متولی در این حوزه فرصت اشتغال مطلوب فراهم آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 447

به "فعالان بخش گردشگری نیازمند بهره مندی از تسهیلات ارزان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان بخش گردشگری نیازمند بهره مندی از تسهیلات ارزان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید