صادرات نفت ایران به اروپا 400 هزار بشکه در روز شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، صادرات نفت ایران به اتحادیه اورپا هم اکنون به 400 هزار بشکه در روز رسیده است و قرار است در ماه های آینده و پس از انعقاد قراردادهایی با یونان، فرانسه و ایتالیا به 700 هزار بشکه برسد.

صادرات نفت ایران به اروپا 400 هزار بشکه در روز شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، عربستان روز یکشنبه قیمت نفت خود در بازار اروپا را کاهش داد و نشان داد که پس از ناکامی اوپک در معین سقف جدید به دلیل افزایش صادرات ایران، رقابت در بازار نفت در حال افزایش است.

شرکت سعودی آرامکو در ایمیل ارسالی به مشتریان خود گفته قیمت نفت سبک خود برای تحویل در ماه جولای در شمال غرب اروپا را 35 سنت و در مدیترانه 10 سنت کاهش می دهد.

این کاهش قیمت از این جهت غیرمنتظره است که میزان تقاضا برای نفت معمولا در نیمه دوم سال با خاتمه عملیات تعمیرات پالایشگاه ها افزایش می یابد. به علاوه، اختلالات ایجاد شده اخیر در عرضه نفت کشورهایی نظیر نیجریه، موجب کاهش نسبی مازاد عرضه در بازار شده است.

اما اقدام عربستان پس از آن صورت می گیرد که کشورهای عضو اوپک پنجشنبه گذشته نتوانستند روی سقف فراوری جدید سازمان توافق نمایند. نبود یک سقف محدود نماینده فراوری عملا زمینه را برای دو عضو رقیب یعنی ایران و عربستان جهت افزایش بیشتر فراوری فراهم می سازد.

تنش های ژئوپلتیک نیز در نرسیدن به توافقی بر سر محدود شدن فراوری موثر بوده و ایران قاطعانه مخالف هرگونه اقدامی در جهت محدود کردن فراوری خود است. اما عربستان نسبت به محدود کردن جمعی فراوری اوپک اببراز تمایل نموده است.

کاهش قیمت نفت عربستان در بازار اروپا موجب تشدید رقابت بین ایران و عربستان خواهد شد. ایران در ماه فوریه صادرات نفت خود به بازار اروپا را از سر گرفت و اکنون به شدت در حال رقابت با عربستانی است که در دوره تحریم ها بخشی از سهم ایران از بازار اروپا را تصاحب نموده است.

صادرات نفت ایران به اتحادیه اورپا هم اکنون به 400 هزار بشکه در روز رسیده است. به گفته مقامات ایرانی، این رقم قرار است در ماه های آینده و پس از انعقاد قراردادهایی با یونان، فرانسه و ایتالیا به 700 هزار بشکه برسد.

این در حالی است که بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی متوسط صادرات نفت عربستان به اروپا در سال گذشته میلادی به 800 هزار بشکه در روز رسید.

28

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 427

به "صادرات نفت ایران به اروپا 400 هزار بشکه در روز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت ایران به اروپا 400 هزار بشکه در روز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید