خبرنگاران معترضان میدان تحریر بغداد حمله داعش به الحشدالشعبی را محکوم کردند

به گزارش سرگرمی تفریحی، بغداد - خبرنگاران - معترضان میدان تحریر در مرکز بغداد امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای حمله گروه تروریستی داعش به الحشدالشعبی که به شهادت و زخمی شدن چندین نفر از نیروهای این سازمان انجامید را محکوم کردند.

خبرنگاران معترضان میدان تحریر بغداد حمله داعش به الحشدالشعبی را محکوم کردند

به گزارش شنبه شب وبگاه الاخباریه، تظاهرکنندگان در این بیانیه هدف قرار دادن نیروهای الحشدالشعبی را از سوی تروریست های داعش در منطقه مکشیفیه و بلد در شمال سامرا (در استان صلاح الدین) محکوم کردند.

معترضان همچنین اعلام کردند که در کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف عراق هیچکس از میان تظاهرکنندگان معرفی نشده است.

گروه تروریستی داعش جمعه شب به طور همزمان در منطقه مکیشیفه و بلد در شمال و جنوب سامرا دست به حمله غافلگیرانه به نیروهای الحشدالشعبی زد که با واکنش و رویارویی سریع این نیروها روبرو شد.

بر اساس اعلام سازمان الحشدالشعبی در حمله تروریستی داعش 11 نفر شهید و 20 تن زخمی شدند که بیشتر شهدا و مجروحان از نیروهای الحشد الشعبی هستند.

به دنبال این جنایت مراجع امنیتی عراق، از بامداد شنبه عملیات وسیع امنیتی برای تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش در منطقه آغاز کردند.

فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز تاکید کرده که در جریان عملیات تفتیش و جست وجو، به اطلاعات مهم امنیتی درباره بقایای داعش در منطقه دست یافته است.

مناطق جنوب شرقی استان صلاح الدین به دلیل وجود طبیعت ناهموار و مناطق گسترده پست و بلند در کنار خلاء امنیتی از مخفیگاه های هسته های داعش به شمار می رود.

در هفته های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق مختلف به خصوص مناطق ناهموار بین استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله، معروف به مثلث مرگ افزایش یافته است.

افزایش این حملات سبب شده نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هواپیماهای جنگی، عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه های داعش در استان های شرقی و شمالی این کشور انجام دهند.

فعالیت هسته های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه های گذشته به سبب مسائل سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور، شدت یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 732

به "خبرنگاران معترضان میدان تحریر بغداد حمله داعش به الحشدالشعبی را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معترضان میدان تحریر بغداد حمله داعش به الحشدالشعبی را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید