خبرنگاران فرمانده حشد الشعبی: آمریکا در استان دیاله کارشکنی می نماید

به گزارش سرگرمی تفریحی، بغداد - خبرنگاران- یک فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: نظامیان آمریکایی در پوشش به اصطلاح ائتلاف بین المللی در ماموریت های نیروهای این سازمان در استان شرقی دیاله عراق کارشکنی می نمایند.

خبرنگاران فرمانده حشد الشعبی: آمریکا در استان دیاله کارشکنی می نماید

به گزارش خبرنگاران، ابو الحر البصری فرمانده تیپ یکم نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق روز شنبه به پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: عملیات در استان دیاله در روستاها و مناطق ناهموار کوهستانی انجام می گردد و سیطره کامل بر آنها محال است اما کاری که نیروهای الحشد الشعبی در این استان انجام می دهند، نزدیک به معجزه است.

وی تاکید نمود: این مناطق احتیاج به نیروهای زیاد و تجهیزات و امکانات پیشرفته دارد؛ صرف نظر از تعدی ها و مزاحمت هایی که در این مناطق از جانب نیروهای آمریکایی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی برای نیروهای الحشد الشعبی روی می دهد.

البصری گفت: الحشد الشعبی هم اکنون عملیات بزرگی را در این مناطق اجرا می نماید اما مزاحمت هایی در مناطق مسکونی روی می دهد و حشد الشعبی نمی تواند وارد آنها گردد و علاوه بر این، در این مناطق خبر چین هایِ تروریست زیادی هستند که به باندهای داعش اطلاعات می دهند.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق تا به امروز چندین عملیات گسترده علیه بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در استان های مختلف بویژه در استان دیاله در شرق عراق و هم مرز با ایران انجام داده اند که این عملیات ها همچنان ادامه دارد.

افزایش تحرکات تروریست ها در برهه اخیر در شماری از استان های عراق باعث شد تا نیروهای مسلح عراق از جمله نیروهای الحشد الشعبی بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول چهار هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به جانشین خلیفه و والی عراق در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را باز داشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اظهار داشت، اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی کوشش می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1320

به "خبرنگاران فرمانده حشد الشعبی: آمریکا در استان دیاله کارشکنی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرمانده حشد الشعبی: آمریکا در استان دیاله کارشکنی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید