خبرنگاران ظریف و دبیر کل سازمان ملل درباره مبارزه ایران با کرونا تبادل نظر کردند

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران - خبرنگاران - وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با آنتونیو گوترش در خصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه رایزنی و مصاحبه کرد.

خبرنگاران ظریف و دبیر کل سازمان ملل درباره مبارزه ایران با کرونا تبادل نظر کردند

به گزارش عصر جمعه اداره کل اطلاع رسانی و امر سخنگویی وزارت امور خارجه و به دنبال رایزنی های جهانی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مقابله با شیوع کرونا در ایران و جهان و پیرو نامه چند روز گذشته او به دبیرکل سازمان ملل متحد، محمدجواد ظریف در تبادل نظریی تلفنی با آنتونیو گوترش در خصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه، رایزنی و تبادل نظر کردند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفت وگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مواضع اعلام شده و کمک نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر لزوم برچیده شدن تحریم های غیر انسانی، ظالمانه، غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران تاکید کرد.

ظریف در اولین ساعات سال نو با موتگی توشیمیتسو وزیر خارجه ژاپن گفت و گو و درخصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی آن تبادل نظر کرد. مبارزه با کرونا و لغو تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا ضد مردم ایران محور اصلی این رایزنی بود.

گفت و گو با چنگیز آیداربکف وزیر خارجه قرقیزستان و جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیگر رایزنی های امروز محمد جواد ظریف در خصوص مبارزه با کرونا بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 621

به "خبرنگاران ظریف و دبیر کل سازمان ملل درباره مبارزه ایران با کرونا تبادل نظر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظریف و دبیر کل سازمان ملل درباره مبارزه ایران با کرونا تبادل نظر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید