خبرنگاران ایران و تونس بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران- خبرنگاران- محمد رضا رئوف شیبانی سفیر ایران در تونس و محمد مسیلینی وزیر بازرگانی تونس راه های تقویت و گسترش همکاری میان دو کشور را آنالیز کردند.

خبرنگاران ایران و تونس بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند

در این ملاقات که روز دوشنبه گذشته برگزار گردید، اهمیت پیشبرد روابط تجاری میان تونس و ایران و گگرددن افق های جدید همکاری های دو جانبه مورد تاکید نهاده شد و زمینه های همکاری میان دو طرف و راه های گسترش آن آنالیز شد.

وزیر بازرگانی تونس در این ملاقات بر لزوم ارتقاء سطح مبادلات تجاری میان دو کشور و کوشش برای افزایش ملاقاتهای متقابل و اظهار داشت که ویروس کووید 19 روی برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور تاثیر گذاشته است.

سفیر ایران در این ملاقات خواهان گسترش همکاری و ملاقات فعالان مالی دو کشور شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که یک سری نشست های صنفی از راه دور در سطح اتاق های بازرگانی و با حضور شماری از تجار دو کشور و تحت نظارت وزارت بازرگانی برگزار گردد.

شیبانی 30 آذر ماه 1398 به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران وارد محل ماموریت خود در تونس پایتخت تونس شد.

شیبانی پیش از عزیمت به تونس به همراه هشت سفیر جدید و منصوب شده از سوی حسن روحانی رییس جمهوری ایران با وی ملاقات و گفت و گو کرد.

روحانی در این ملاقات، از آنان خواست ضمن معرفی توانمندی ها و ظرفیت های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها کوشش نمایند.

رئیس جمهوری همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های مالی و یاری سفرا به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها تاکید نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 855

به "خبرنگاران ایران و تونس بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران و تونس بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید