خبرنگاران الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزادچابهار یک دستاورد عظیم است

به گزارش سرگرمی تفریحی، چابهار- خبرنگاران- معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزادچابهار یک دستاورد عظیم است و می توان از مزایای آن برای توسعه و آبادانی شرق کشور بهره جست.

خبرنگاران الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزادچابهار یک دستاورد عظیم است

محمد راستاد روزچهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه های بندرچابهار با اشاره به فعالیت های خوب در شرایط کرونا گفت: در بندر چابهار 100 درصد رشد فعالیت ها را شاهد هستیم و هم اینک حوزه ترانزیت 180 برابر افزایش داشته و صادرات محصولات غیرنفتی 38 درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به برقراری سه خط لاینری بین چابهار و هندوستان، اعلام کرد: بندرچابهار یکی از مقاصد ورود کالاهای اساسی است که توانسته ایم افزایش سهم ترانزیت را رقم بزنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با رشد و توسعه دسترسی دریایی، بایستی ظرفیت های پسکرانه ای هم برای ریل، جاده و فرودگاه توسعه پیدا نمایند تا این طرح به بهترین شکل به بهره برداری برسد.

راستاد ادامه داد: بخش خصوصی در این شرایط سخت عملیات پروژه هایی با اعتبار 914 میلیارد تومان را آغاز نموده است که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه توانستیم شاهد تعامل بسیار خوبی بین سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی و منطقه آزاد چابهار در قالب یک تفاهمنامه باشیم و مجموعه اقدامات و برنامه ریزی های انجام گرفته در بندر چابهار آن را به یکی از مهم ترین پایانه های چند منظوره تبدیل نموده است و توانسته یکی از الگوهای پیروز بندری باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ظرفیت بندر چابهار هم اکنون به 11 میلیون تن رسیده و باید پسکرانه آماده تا کالا به نقاط مختلف کشور ارسال گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1065

به "خبرنگاران الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزادچابهار یک دستاورد عظیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزادچابهار یک دستاورد عظیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید