خبرنگاران افزایش خانه های ورزش روستایی به کاهش آسیب های اجتماعی می انجامد

به گزارش سرگرمی تفریحی، اصفهان- خبرنگاران - رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اصفهان گفت: هر اندازه شمار خانه های ورزش روستایی در مناطق مختلف افزایش یابد آسیب های اجتماعی و پدیده مهاجرت به شهرها کمتر می گردد.

خبرنگاران افزایش خانه های ورزش روستایی به کاهش آسیب های اجتماعی می انجامد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مهدی اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: ایجاد و تجهیز هر چه بیشتر خانه های ورزش روستایی، ساکنان منطقه را برای ورزش تشویق و ترغیب می نماید و همین امر سبب بهبود نشاط و شادی و در نتیجه کاهش آسیب های جسمی و روحی خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فراهم کردن مباحث رفاهی در مناطق روستایی تاثیر مستقیمی بر کاهش مهاجرت به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه دارد که ورزش یکی از مهم ترین مقوله های رفاهی و مرتبط با سلامت روحی روانی به شمار می رود.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اضافه نمود: برای ایجاد خانه های ورزش روستایی، مکان های بلااستفاده و یا با استفاده کم را تجهیز می کنیم و این محل مکانی مناسب برای ورزش روستاییان می گردد که خصوصیت آن حضور خانواده ها در کنار یکدیگر و ورزش گروهی است.

اسدی ایجاد و تجهیز هر چه بیشتر فضاهای ورزش روستایی را مستلزم همکاری بیشتر نهادها دانست و گفت: دهیاری ها و دفتر روستایی استانداری اصفهان می توانند در راستا توسعه ورزش در مناطق روستایی بسیار موثر باشند، از این رو درخواست داریم که همکاری ها را بیشتر نمایند.

وی توضیح داد: خانه های ورزش روستایی بیشتر بصورت خودگردان اداره می شوند و با توجه به کمبود اعتبارات کنونی از صرف میلیاردها تومان برای ساخت سالن های ورزشی جلوگیری می نماید.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اصفهان اظهارداشت: استعدادهای برتر متعددی در روستاها هستند و برای توسعه بیشتر ورزش و تقویت تیم ها و معرفی حتی به تیم های ملی باید برای شناخت هرچه بیشتر این ظرفیت و استعدادها کوشید.

تا به امروز 421 خانه ورزش روستایی در سطح استان به همت هیات روستایی و بازی های بومی محلی و اداره کل ورزش و جوانان استان تجهیز و افتتاح شده است.

براساس نتایج سرشماری 95، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر متشکل از یک میلیون و 608 خانوار است که از این تعداد 196 هزار خانوار روستایی هستند.

بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می نمایند و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد، سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به 0.365 متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال 92، حدود 1.11 برابر رشد داشته است.

تا به امروز افزون بر 2 هزار و 400 بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 512

به "خبرنگاران افزایش خانه های ورزش روستایی به کاهش آسیب های اجتماعی می انجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش خانه های ورزش روستایی به کاهش آسیب های اجتماعی می انجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید