خبرنگاران آب شرب روستای خورخوره سلماس هیچ آلودگی ندارد

به گزارش سرگرمی تفریحی، ارومیه- خبرنگاران- مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: آب شرب روستای خورخوره سلماس هیچ آلودگی ندارد و مطابق استانداردهای آب کشور است.

خبرنگاران آب شرب روستای خورخوره سلماس هیچ آلودگی ندارد

سهراب طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طبق نمونه برداری و آزمایشاتی که صورت گرفته آب شرب روستای خورخوره فاقد هرگونه کدورت و مشکل است.

وی اضافه نمود: آب شرب این روستا از محل مجتمع آبرسانی پنج روستایی کوزه رش تامین می گردد و براساس آنالیز ها و آزمایش های صورت گرفته، آب شرب این مجتمع و روستای خورخوره، فاقد هرگونه کدورت و یا آلودگی احتمالی بوده و استانداردهای لازم کیفی را داراست.

وی ادامه داد: گزارش های موردی از سوی مشترکان مبنی بر کدورت آب شرب، در بیشتر موارد، ناشی از قدمت شبکه داخلی و جنس لوله های استفاده شده در منازل است که برای حفظ سلامتی و بهداشت خود باید به این امر مهم توجه جدی داشته باشند.

طالبی گفت: آب شرب تحویلی به مشترکان در کل استان به صورت مستمر ودوره ای، پایش و کنترل می گردد و براین اساس، آب شرب مصرفی مشترکان در سطح شهرها و روستاهای استان از کیفیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می نمایند.

حدود 2 هزار روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 736

به "خبرنگاران آب شرب روستای خورخوره سلماس هیچ آلودگی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آب شرب روستای خورخوره سلماس هیچ آلودگی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید