مشخص تکلیف اجرای طرح ترافیک در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا

به گزارش سرگرمی تفریحی، استاندار تهران با اشاره به عبور استان تهران از مرحله پیک کرونا بر استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید نمود.

مشخص تکلیف اجرای طرح ترافیک در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا

به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به شرایط کنترل بیماری کرونا در استان تهران گفت: شرایط استان تهران به سمت مدیریت و کنترل بیماری کرونا می باشد و فرایند بیماران بستری و فوتی ها کاهش پیدا نموده است.

وی ادامه داد: سه راهبرد افزایش حساسیت ها توام با آموزش و آگاهی اقشار مختلف، ندادن اطمینان کاذب به شهفرایندان و پرهیز از عادی سازی موضوع در استان تهران پیگیری می گردد، بر همین اساس کاهش فرایند بیماری به منزله سرانجام کرونا نیست، از اینرو ضرورت دارد که بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت و الزامات مربوطه اجرا گردد.

استاندار تهران سپس عنوان نمود: نگرانی عمده در خصوص بازگشت مسافران است، چرا که بسیاری از مسافران از این استان هستند که بازگشت آنها نگرانی ها را افزایش می دهد، به علاوه از مرحله پیک بیماری کرونا در استان تهران عبور کردیم و فرایند بستری ها و اشغال تخت های ویژه رو به کاهش است.

محسنی بندپی با بیان اینکه شرایط پردیس سفید است و اسلامشهر نیز طی سه روز اخیر فوتی نداشته است اضافه نمود: ساعت فعالیت پاساژ ها تا شش عصر بوده که با توجه به در پیش بودن تابستان و گرمی هوا با رعایت پروتکل های بهداشتی محدودیت ساعت فعالیت آنها برداشته شد و البته بعد نظارتی افزایش می یابد، همچنین مساجد استان تهران نیز همچون سراسر کشور برای انجام نمازهای جماعت با رعایت نکات بهداشتی باز هستند.

وی همچنین توضیح داد: فعالیت کارکنان ادارات به حالت قبل بازگشته البته با رعایت نکات بهداشتی، همچنین برای افراد دارای بیماری زمینه ای و افراد بالای 60 سال از ظرفیت دورکاری استفاده می گردد، ضمن اینکه طبخ غذا و پذیرایی و مسائل این چنینی متوقف شده و جلسات نیز با رعایت فاصله گذاری و در کمترین زمان ممکن برگزار می گردد.

استاندار تهران در خصوص شرایط طرح ترافیک اضافه نمود: مصوبه اجرای طرح ترافیک مربوط به 27 اردیبهشت بود که درخواست کردیم به بعد از تعطیلات عید فطر موکول گردد چراکه افزایش مسافران مترو از 400 هزار نفر به 800 هزار نفر و بازگشت یک سوم کارکنان به محل کار خطرات بیماری را افزایش می داد، ضمن اینکه نسبت به فعال کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی ها اقدام گردد که قرار شد این موضوع در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا مشخص تکلیف گردد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسنی بندپی سپس اعلام نمود: همکاری و همراهی مردم اثربخش ترین راه مقابله با بیماری کرونا می باشد، چرا که طبق گفته متخصصان و سازمان جهانی بهداشت بیماری کرونا فعلا دارو و واکسن ندارد و آنچه می تواند چرخه انتقال را متوقف کند فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات و پروتکل های مربوطه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 774

به "مشخص تکلیف اجرای طرح ترافیک در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف اجرای طرح ترافیک در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید