بر اساس نظرسنجی ها، رقابت بایدن و ترامپ دیگر تنگاتنگ نیست

به گزارش سرگرمی تفریحی، نتایج تازه ترین نظرسنجی مشترک شبکه خبری ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال حاکی از افزایش فاصله محبوبیت دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات در میان مردم آمریکاست.

بر اساس نظرسنجی ها، رقابت بایدن و ترامپ دیگر تنگاتنگ نیست

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن، نامزد دموکرات ها برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر (13 آبان)، در مقایسه با ماه گذشته دو درصد افزایش یافته و از 49 به 51 درصد رسیده است. در مقابل اقبال عمومی به رئیس جمهوری فعلی آمریکا و نامزد جمهوری خواستار از 42 به 40 درصد کاهش یافته است.

بدین ترتیب فاصله هفت درصدی محبوبیت دو نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با وجود ضریب خطای 3.3 درصدی این نظرسنجی حاکی از رقابتی تنگاتنگ میان آنها بود، نزدیک به سه ماه پیش از برگزاری انتخابات به رقم معنادار 11 درصد رسیده است.

همچنین 72 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که کشور در راستا اشتباهی قرار گرفته و احتیاج به اصلاح داد. این بالاترین درصد ثبت شده از ژوئیه 2016 تا به امروز است.

البته 54 درصد افراد حاضر در نمونه مورد پرسش، تاکید نموده اند که عملکرد مالی ترامپ خوب بوده است. این سطح از رضایت مالی از ابتدای کار او تا به امروز بی سابقه بوده است.

آنالیز دیدگاه شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر پایه سن، جنسیت، نژاد و سطح تحصیلات نشان می دهد، حامیان بایدن بیشتر در میان آمریکایی های آفریقایی تبار و لاتین تبار، زنان و سفیدپوستان دارای تحصیلات دانشگاهی حضور دارند و بیشتر افراد دارای 18 تا 34 سال هوادار وی هستند. در مقابل ترامپ در میان سفیدپوستان فاقد تحصیلات دانشگاهی و مردان هوادار بیشتری دارد.

این نظرسنجی در فاصله 9 تا 12 ژوئیه در یک نمونه 900 نفری صورت گرفته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 875

به "بر اساس نظرسنجی ها، رقابت بایدن و ترامپ دیگر تنگاتنگ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر اساس نظرسنجی ها، رقابت بایدن و ترامپ دیگر تنگاتنگ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید