انتقاد شورای روابط خارجی آمریکا از نامه کری به ظریف

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران، شورای روابط خارجی آمریکا در وبگاه خود به ارسال نامه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران اعتراض کرد.

انتقاد شورای روابط خارجی آمریکا از نامه کری به ظریف

در این بیانیه به نامه جان کری به همتای ایرانی اش اشاره شده است که در آن وزیر خارجه آمریکا به ظریف اطمینان می دهد که کشورش برای بازرگانان ایرانی استثنا قائل شده است. وزارت خارجه ایران پیشتر تصویب قانون عدم صدور ویزا برای ایرانیان را نقض آشکار برجام خوانده بود.

کری در نامه خود به ظریف نوشت ایرانیانی که با شرکت های آمریکایی ارتباط تجاری دارند از قانون محدودیت ویزا مستثنی هستند.

شورای روابط خارجی آمریکا در بیانیه خود نامه کری به ظریف را شرم آور خطاب می نماید و می نویسد: نامه گویی به وزیر خارجه کانادا نوشته شده است؛ به نظر نمی رسد ایرانی ها به جز منافع خود به چیز دیگری فکر نمایند و با شعارهای مرگ بر آمریکا نشان دادند که نمی توان به این کشور اعتماد داشت.

شورای روابط خارجی آمریکا به زندانی شدن شهروندان آمریکایی توسط ایران نیز اشاره نموده است و می نویسد: جان کری چندان به فکر آزادی این شهروندان نیست.

کوین مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز از نامه جان کری به ظریف انتقاد کرد و مدعی شد دولت آمریکا به جای تضعیف اهداف کنگره در مورد معافیت ویزا، بهتر است به آزمایش های موشکی ایران که نقض مکرر قطعنامه های شورای امنیت است، رسیدگی کند.

لازم به ذکر است قانون محدودیت سفر به آمریکا به تازگی توسط کنگره آمریکا به تصویب رسید. بر اساس این قانون، شهروندان 38 کشور که برای سفر به آمریکا از دریافت ویزا معاف هستند، در صورت سفر به کشورهای ایران، سوریه، عراق و سودان طی 5 سال گذشته، برای سفر به آمریکا باید درخواست ویزا دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 247

به "انتقاد شورای روابط خارجی آمریکا از نامه کری به ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شورای روابط خارجی آمریکا از نامه کری به ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید