اعتراض ژاپنی ها به اعزام نیروی دریایی کشورشان به خاورمیانه

به گزارش سرگرمی تفریحی، معترضان ژاپنی با تجمع مقابل دفتر نخست وزیری این کشور در توکیو به برنامه دولت برای اعزام نیروی دفاعی دریایی به خاورمیانه اعتراض کردند.

اعتراض ژاپنی ها به اعزام نیروی دریایی کشورشان به خاورمیانه

برای سفر به تورهای لحظه آخری ژاپن با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری کیودو، معترضان ژاپنی با تجمع روبروی دفتر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به برنامه دولت او برای اعزام پرسنل نیروی دفاع از خود دریایی به خاورمیانه اعتراض کردند. اعزام نیروهای دفاعی ژاپن به خارج از این کشور مساله حساس و سیاسی برای ژاپن است.

کارشناسان هم به این تصمیم دولت ژاپن در اعزام نیروی دفاعی دریایی به خاورمیانه برای جمع آوری اطلاعات، به جای حضور و شرکت در فعالیت های یک ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا انتقاد دارند.

یکی از کارشناسان در امور خاورمیانه گفت: این اعزام نیروی دریایی به خاورمیانه به این معنا نیست که آن ها می توانند در منطقه به تبادل آتش بپردازند. ایالات متحده را بابت این تنش رو به افزایش باید مقصر دانست.

سخنگوی دولت ژاپن آدینه گفته بود، این کشور برنامه بحث برانگیز اعزام نیروهای دریایی خود به خاورمیانه را که به بهانه حصول اطمینان از امنیت نفتکش های ژاپنی مطرح شده، تایید نموده است.

ژاپن برای تامین انرژی مورد احتیاج خود بسیار وابسته به واردات است و 90 درصد از نفت خام خود را از خاورمیانه تامین می نماید. به موجب این تصمیم، یک ناوشکن مجهز به هلی کوپتر و دو هواپیمای گشت P-3C برای جمع آوری اطلاعات به این منطقه اعزام خواهد شد. در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری، فرمانی ویژه از سوی وزیر دفاع ژاپن صادر خواهد شد که به نیروهای اعزامی اجازه خواهد داد برای حفاظت از کشتی های ژاپن در شرایط خطر از تسلیحات خود استفاده نمایند.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن در کنفرانسی خبری اظهار کرد: صلح و ثبات در خاورمیانه به شدت برای صلح و موفقیت در جامعه بین الملل از جمله ژاپن مهم است. این مساله همچنین برای حصول اطمینان از امنیت دریانوردی کشتی های ژاپن در خاورمیانه که مهم ترین منبع انرژی دنیا است، بسیار اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 468

به "اعتراض ژاپنی ها به اعزام نیروی دریایی کشورشان به خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض ژاپنی ها به اعزام نیروی دریایی کشورشان به خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید