احتمال تاخیر برگزاری کنگره حزب کمونیست چین به دلیل کورونا ، شمار موارد بیماری از 70000 گذشت

به گزارش سرگرمی تفریحی، مقامات چین می گویند ممکن است به خاطر شیوع ویروس کورونا کنگره سالانه حزب کمونیست- بزرگ ترین اجلاس سیاسی در این کشور- را که در ماه مارس برگزار می گردد، به تأخیر بیندازند.

احتمال تاخیر برگزاری کنگره حزب کمونیست چین به دلیل کورونا ، شمار موارد بیماری از 70000 گذشت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس این خبر در هنگامی اعلام می گردد که ارتش چین صدها نفر از کارکنان پزشکی اش و ملزومات اضافی را به شهر ووهان- کانون شیوع دوماهه ویروس کورونا- اعزام نموده است.

کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین روز دوشنبه 17 فوریه (28 بهمن) گفت ممکن است لازم باشد اجلاس این کنگره به خاطر اولویت دادن به جان، ایمنی و سلامت مردم به تأخیر انداخته گردد.

این کمیته یادآور شد که یک سوم از 3000 نماینده کنگره کادرهای استانی و شهری دارای نقش های مهم رهبری هستند که در خط مقدم مبارزه با همه گیری کار می نمایند.

کمیته دائمی گفت در 24 فوریه تشکیل جلسه خواهد دارد تا درباره تأخیر برگزاری کنگره که زمان فعلی آن 5 مارس (15 اسفند) است، تصمیم بگیرد.

مقامات بهداشتی چین روز دوشنبه 2084 مورد جدید عفونت با ویروس کورونا و 105 مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کردند. به این ترتیب شمار موارد عفونت گزارش شده از چین از مرز 70000 مورد گذشت و شمار مرگ ها به 1770 مورد رسید. بر اساس آخرین آمار 10844 نفر از بیماران هم تابه حال بهبود پیدا نموده اند.

وحشت از گسترش شیوع بیماری باعث شده است که ساکنان چین و کشورها و قلمروهای مجاور آغاز به ذخیره کردن هر چیزی از ماسک و سایر وسایل محافظت شخصی تا نودل، روغن پخت وپز و دستمال توالت نمایند.

رسانه های محلی هنگ کنگ گزارش دادند که پلیس در یک حادثه دزدیدن 60 بسته کاغذ توالت با چاقوکشی در صبح دوشنبه دو مرد را دستگیر نموده و به دنبال بازداشت سه نفر دیگر است. عرضه کالاهای اساسی به شدت کاهش یافته است و فقط کالاهای وارداتی کم کیفیت در فروشگاه ها وجود دارند.

ارتش چین که میخواهد برای یاری به نظام مراقبت بهداشتی در شهر ووهان 32000 پرسنل پزشکی به آنجا اعزام کند، روز دوشنبه 1200 دکتر و پرستار دیگر را به این شهر فرستاد. تابه حال دو بیمارستان پیش ساخته در شهر ووهان برپا شده است و سالن های ورزشی و فضاهای دیگر به بخش های بیمارستانی برای بیماران به علائم خفیف تر بدل شده است، اما هنوز ساکنان شهر برای بستری شدن در بیمارستان و حتی دسترسی به آمبولانس باید در فهرست انتظار بمانند.

شهر ووهان، مرکز استان هوبی با 70548 مورد عفونت با ویروس کورونا اکثریت عمده موارد بیماری کورونا را به خود اختصاص داده است. حدود 60 میلیون نفر در این منطقه چین و سایر بخش های چین در قرنطینه خانگی قرار دارند تا از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری گردد.

یک مقام کمیسیون ملی بهداشت چین نیز در گزارش روزانه دوشنبه اش گفت کوشش ها برای مهار انتشار ویروس نتیجه داده است و شمار روزانه موارد جدید بیماری در خارج از استان هوبی، برای سیزدهمین روز متوالی در حال کاهش است و شمار فزاینده ای از افراد بهبود یافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 488

به "احتمال تاخیر برگزاری کنگره حزب کمونیست چین به دلیل کورونا ، شمار موارد بیماری از 70000 گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تاخیر برگزاری کنگره حزب کمونیست چین به دلیل کورونا ، شمار موارد بیماری از 70000 گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید